نویسنده:  حاجی فدا محمد شیرزاد به سرور دانش معاون دوم اشرف غنی
آقای دانش سلام
و خسته نباشید!
امیدوارم در مقام معاونت دوم قدی تان راس و خاطر تان جمع باشد. نمی فهمم متوجه شده ای یانه که مشروعیت نیم بند دولت فاشیستی اشرف غنی بستگی به حضور شما نیز دارد. تصور کنید اگر شما در معاونت دوم نباشید یا بودن و نبودن تان را به گونه ای یک فشار به رخ اشرف غنی بکشید، چقدر از معاملات و سیاست های فاشیستی تغییر خواهد کرد. من باور دارم که شما می توانید از بودن تان در معاونت دوم به وجه بهتر و خوبتر استفاده کنید.
آقای دانش متوجه شده ای که غنی از مشروعیت نیم بندی که به برکت وجود شما در حکومت وحدت ملی برایش فراهم شده، هرچه دلش خواست انجام می دهد؟ اما تو مثل بوف کور در لاک قانون، قانون نویسی، طرح های تو خالی و فعالیت های نمایشی سر فرو برده ای.
آقای دانش صادقانه می گویم این خاموشی و کرختی شما در معاونت دوم علاوه بر اینکه از شما یک چهره ی طرفدار و حامی سیاست های فاشیستی می سازد، شمارا به عنوان یک فرد خایین و ملت فروش نیز مطرح می کند.
آقای دانش آیا گاهی از خود پرسیده ای که در ارگ چه کاره ای؟ برای چه به نمایندگی از هزاره ها به مقام معاونت دوم تکیه زده ای؟ چقدر از حق و حقوق این مردم دفاع کرده اید/ می کنید؟ اگر ادعا دارید که شما ملی می اندیشید و در بند قوم و ملت نیستید چقدر برای نجات جان سربازان ملی، مردم و ارتش با غنی چانه زنی کرده اید/ می کنید؟ اصلا در این مورد جرات دارید با غنی صحبت کنید؟ راستش را می پرسم آقای دانش! در کجای کار این دولت و ملت قرار دارید؟ به چه چیزی می اندیشید که فراتر از درک و تصور ما است و ما آن را نمی توانیم درک کنیم. لطفا به حرف بیایید. درباره غزنی حرف بزنید و واضح تر حرف بزنید. اکنون که غنی برنامه دارد تا با تداوم جنگ در شهر غزنی رسما برتری و قدرت ( قومی) را از طریق طالبان به نمایش بگذارد، شما چه برنامه دارید؟؟ اکنون که مردم در آستانه ی قتل عام قرار دارد، سر بازان یکی پس از دیگری به کام مرگ فرستاده می شود. خبر داری که از مردم ملکی بیش از ۱۴۵ کشته و بیش از ۱۸۰ زخمی به شفاخانه غزنی انتقال داده شده است.
آقای دانش می دانم شما همیشه انسانی می اندیشید، سیاست نرم و خون سردی را پیشه کرده اید. اما واقعا مردمی که در آستانه ی قتل عام قرار دارد سربازانی که به کام مرگ فرستاده می شوند آیا ما و آنها شامل آن انسانی که تو برای شان قانون می سازی، نمی شویم؟؟ انسانی که شما برای شان تلاش دارید قانون بسازید آنها چگونه انسان هایی هستند؟؟؟ آیا ما، سربازان، ارتش و پولیس های که رسما در اثر همکاری دولت با طالب و داعش به کام مرگ می رویم انسان نیستیم؟
آقای دانش اکنون که جسمم در کابل است و اشک از چشمانم جاری، روحم در شهرغزنی و در کوچه ها و پس کوچه های غزنی پرسه می زند. خون گریه می کند. سرگردان و خونین دل خانه به خانه سراغ دوستانش را میگیرد. اما نومیدوار سر بر سنگ می کوبد و از دست خفاشان کور دل و وحشی فقط اشک می ریزد.... یادت باشد آقای دانش، معاون دوم غنی! در این یک ماه آخر تمام مردم به‌خصوص اهالی غزنی از وضعیت بد و سقوط غزنی گزارش ها نوشتند و داد و فریاد کردند اما فقط تو و طرفداران طالب خاموشی را اختیار کردید. آقای دانش در این یک ماه آخر و در این روزهای شوم از سنگ و چوب هزاره صدا بر آمد اما از تو نه.
آقای دانش! راستش را نمی دانم تو مرا درک می کنی یانه؟؟؟ ببخشید که من پراکنده گویی کردم و تند حرف زدم. امیدوارم مرا درک کنی. از طرف هزاره ها تو بالاترین مقام و جایگاه را در دولت داری. وقتی دولت عمدا خانه ام را ویرانه می کند، جوانان و برادرانم را سلاخی می کند، خودت بگو جز خودت که آنجا با قدر و اقتدار نشسته ای، شکایتم را به که، به کجا ببرم؟؟؟
آقای دانش تورا به خدا مرا درک کن. من در غزنی دوستانی دارم که هرگز از دست دادنش را نمی توانم تصور کنم.
با احترام
لطفا همرسانی کنید
لطفا آقای دانش عکس های ما را در آلبوم خاطراتت داشته باش، روز گاری این عکس ها جزء تاریخ می شوند!!!
 
آقای دانش من رفتم لطفا سلام مرا در ارگ برای اشرف غنی برساند من یک سرباز اردوی ملی بودم
 
ما در، پدر و خانواده ام را گم کرده ایم، آقای دانش آیا شما و اشرف غنی می دانید آنان کجاهستند؟