ولایت غزنی، یکی از ولایت های نا امن در طول سال‌های گذشته بوده است. در این مسیر هزاره ها هدف‌مندانه مورد حملات تروریستی قرار می گرفته اند و جاده‌ی قندهار کابل، معروف به جاده مرگ بوده است. انتخابات پارلمان نزدیک است. بنابراین، نمایندگان ولایت غزنی به تب و تلاش افتاده اند، تا اوضاعی امنیتی غزنی را جدی بگیرند. نوشته ذیل از صفحه شاه گل رضایی نقل می شود.

 

نویسند: شاه گل رضایی

مشكلات امنيتي ولايت غزني امروز در كميسيون امنيت داخلي مجلس نمايندگان با اشتراك وزير امور داخله و تعدادي از وكلاي غزني به بحث گرفته شد. 
ضعف در رهبري ادارات امنيتي در غزني، ناكافي بودن تشكيل متناسب به وضعيت نا بسامان امنيتي، عدم موجوديت تجهيزات لازم براي نيروهاي امنيتي، نبود استحكامات در پسته ها، كمبودات موجود در تشكيلات فعلي ادارات امنيتي در ولسوالي ها و مركز، ضعف در نهاد هاي كشفي و استخباراتي و عدم موجوديت تدابير پيشگيرانه براي مديريت وضع امنيتي و بلاخره ضرورت انجام عمليات شبانه و تصفيوي در غزني از موارد عمده اي بود كه به تفصيل مورد بحث قرار گرفته و در هر مورد پيشنهادات مشخص از آدرس نمايندگان غزني در مجلس مطرح گرديد. علاوه بر آن پيشنهاد گرديد كه با توجه به شدت ناامني در ولايت غزني، جلسه اي مشترك با وزراي امور داخله و دفاع و رياست عمومي امنيت ملي در زودترين زمان ممكن برگزار گردد. 
هم چنان نمايندگان غزني ديروز با داكترعبدالله، رييس اجرائيه جمهوري اسلامي افغانستان ديدار نموده و ضمن تشريح وضعيت بحراني امنيتي در غزني، خواهان اقدامات جدي و عاجل حكومت در رابطه به رسيدگي به بحران امنيتي در اين ولايت گرديدند. 
بحران امنيتي در حالي در غزني افزايش مي يابد كه نمايندگان غزني در جريان چند ماه گذشته چندين بار در مجلس عمومي پارلمان و در ملاقات با مسئولين امنيتي در رابطه به وخامت اوضاع امنيتي، معلومات لازم و پيشنهادات مشخص را با مسئولين اجرايي و نهاد هاي امنيتي در ميان گذاشته اند. 
اميدواريم كه مسئولين اجرايي، رسيدگي به مشكلات امنيتي در غزني را در اولويت قرار داده و اجازه ندهند كه غزني تبديل به پايگاه تروريستان شو

https://www.facebook.com/profile.php?id=100007457719066&fref=nf