.حکومت وحدت ملی از آغاز، اقدامات خزنده ای را برای تصفیه ادارات دولتی از حضور اندک هزاره ها در بدنه اداری حکومت تشدید کرد و از نظر امنیتی نیز با سر باز زدن از تأمین امنیت اجتماعات مدنی، گردهمایی ها، اماکن عمومی و مساجد، دست تروریزم را برای کشتار پیر و جوان و زن و مرد هزاره بازگذاشت. حکومت نه تنها برای بیرون کردن هزارجات از زندان طبیعی به تأمین امنیت راه های مواصلاتی هزارجات اقدام نکرد بلکه با ایجاد فشار روانی و همراهی تلویحی با تروریزم، غرب کابل و به ویژه «دشت برچی» را به زندان بزرگی برای میلیون ها باشنده پایتخت بدل کرده است.

 

داکتر جعفر مهدوی

طرح واگذاری زمین هایکوه_قوریغ

بنام خداوند دادگر و توانا

بیرون کردن هزارجات از زندان طبیعی از شعارهای مهم انتخاباتی تیم تحول و تداوم به رهبری آقای غنی بود اما پس از روی کار آمدن حکومت وحدت ملی، حلقه ماجراجو و فاشیست ارگ در یکی از نخستین اقدامات تبعیض آمیز خود با تغییر مسیر لین 500 کیلوولت ترکمنستان از مسیر بامیان – میدان به سالنگ، حلقه محاصره اقتصادی هزارجات را تنگ تر کرده و با اعمال سیاست تبعیض سیستماتیک علیه بخش بزرگی از شهروندان کشور و گوش ندادن به صدای عدالتخواهی میلیون ها شهروند کشور، زمینه بروز فاجعه انسانی در دوم اسد سال 1395 در میدان دهمزنگ را فراهم کرد.
حکومت وحدت ملی از آغاز، اقدامات خزنده ای را برای تصفیه ادارات دولتی از حضور اندک هزاره ها در بدنه اداری حکومت تشدید کرد و از نظر امنیتی نیز با سر باز زدن از تأمین امنیت اجتماعات مدنی، گردهمایی ها، اماکن عمومی و مساجد، دست تروریزم را برای کشتار پیر و جوان و زن و مرد هزاره بازگذاشت. حکومت نه تنها برای بیرون کردن هزارجات از زندان طبیعی به تأمین امنیت راه های مواصلاتی هزارجات اقدام نکرد بلکه با ایجاد فشار روانی و همراهی تلویحی با تروریزم، غرب کابل و به ویژه «دشت برچی» را به زندان بزرگی برای میلیون ها باشنده پایتخت بدل کرده است.
اکنون نیز حلقه فاشیست ارگ با واگذاری زمین های پای کوه قوریغ به حزب اسلامی شاخه حکمتیار(حزب اسلامی در وزارت عدلیه رسما به رهبری عبدالهادی ارغندیوال ثبت است.) به دنبال تشدید فشار روانی بر ساکنان غرب کابل و «دشت برچی» است. رئیس جمهور در آخرین اقدام در پوشش اجرایی کردن «تفاهمنامه صلح حکومت و حزب اسلامی شاخه حکمتیار» بر خلاف صریح ماده شصت و ششم قانون اساسی که رئیس جمهور را از فروش و اهدای ملکیت های دولتی بدون حکم قانون منع کرده و در مخالفت با ماده بیست و چهارم قانون احزاب سیاسی که استفاده از موقف حکومتی به نفع یا ضرر احزاب سیاسی را منع می کند و با وجود هزاران جریب زمین در اطراف کابل؛ فرمان واگذاری زمین های پای کوه قوریغ را به حزب اسلامی شاخه حکمتیار صادر کرده و شورای امنیت ملی ذریعه مکاتبه نمبر 1869 مورخ 13/12/1396 عنوانی وزارت دفاع با استناد به هدایت رئیس جمهور خواهان اقدام جدی وزارت شهرسازی، اداره زون پایتخت و شاروالی کابل در این زمینه شده است.
این اقدام ماجراجویانه و سیاسی با هدف اعمال فشار روانی بر میلیون ها باشنده غرب کابل، تغییر بافت جمعیتی منطقه، ناامن سازی بیشتر دشت برچی و در نهایت کوچاندن ساکنان آن طراحی شده است. به باور من این توطئه بسیار خطرناکتر از تغییر مسیر لین 500 کیلوولت بوده و به همان میزان که دست حلقه فاشیست حکومتی را برای اعمال سیاست های فاشیستی باز می کند، راه تنفس را برای بخش بزرگی از ساکنان پایتخت بسته و آنان را در محاصره امنیتی شدیدتر قرار می دهد.
اینجانب با تواضع تمام از تمامی گروه ها، احزاب، نهادهای مدنی، شخصیت های سیاسی منتسب به جامعه هزاره می خواهم که با کنار گذاشتن رقابت های سیاسی خرد و کوچک و با اتحاد و همبستگی در برابر این توطئه جدید ایستاده و مانع تطبیق آن گردند.
همچنین با حفظ حرمت شخصیت های سیاسی که از مردم ما در حکومت نمایندگی می کنند، مجدانه از آنان می خواهم که اگر توان خدمت به مردم محروم شان را ندارند، دست کم مانع تطبیق طرح های فاشیستی و تبعیض آمیز علیه مردم خود شده ونقش نظاره گری در برابر اقدامات فاشیستی از هر آدرسی علیه مردم شان را کنار بگذارند.
اینجانب همانگونه که تاکنون پای منافع مردم خود ایستاده ام برای خنثی کردن توطئه جدید حلقه ارگ نیز از به کارگیری ابزارهای قانونی دریغ نکرده و اقدامات خلاف وحدت ملی این حلقه فاشیست را محکوم می کنم. تردیدی وجود ندارد که مسیر مبارزه برای عدالت پر از موانع است اما عزم ما برای تطبیق عدالت اجتماعی و رویارویی با مشکلات و موانع جزم است زیرا که راه ما با خون پاک آفتاب تابناک پیشوای عدالتخواهی و شهید وحدت ملی و سایر شهدای نهضت عدالتخواهی به ویژه شهدای مظلوم جنبش عدالتخواهی روشنایی روشن شده است.

والسلام علی من اتبع الهدی
جعفر مهدوی
دبیرکل حزب ملت افغانستان
نماینده مردم کابل در پارلمان
و عضو شورای عالی مردمی جنبش روشنایی
کابل – ۲۱ حمل ۱۳۹۷