روزنامه اطلاعات روز می نویسد، در اثر دو حمله انتحاری امروز (مورخ ۳۰ آپریل ۲۰۱۸)، پس از سقوط طالبان، کشتار جمعی خبرنگاران رقم خورد. در حدود ساعت هشت و نیم صبح، در منطقه شش درک شهر کابل، یک نفر انتحاری حمله کرده خود را منفجر کرد. وقتی که خبرنگاران برای تهیه خبر در محل حادثه فرا می رسند، تا این حادثه تراژیک را پوشش رسانه ای دهند، انتحاری دیگر حمله کرده و خود را در میان خبرنگاران منفجر می کند. بر مبنای آخرین گزارش، آمار کشته شدگان به ۲۹ نفر رسیده و ۴۹ تن دیگر زخمی و مجروح شده اند و رقم کشته شدن خبرنگاران به ۹ نفر رسیده است و مجروحان به ۸ تن.
سایت خبری بی بی سی گزارش می دهد:  فدراسیون خبرنگاران و رسانه‌های افغانستان، اعلامیه‌ای را منتشر کرده اند و در آن از شورای امنیت سازمان ملل و دیوان کیفری بین المللی خواستار تحقیق جدی از حمله انتحاری امروز کابل شده اند.
گزارش بی بی سی، از رویداد این حمله تروریستی می نویسد: «سباوون کاکر، عبادالله حنان زی و خانم محرم درانی خبرنگاران رادیو آزادی، غازی رسولی، نوروزعلی خبرنگار و تصویربردار تلویزیون یک، یارمحمد توخی، تصویربردار تلویزیون طلوع نیوز،؛شاه مری فیضی، عکاس آژانس خبری فرانسه، سلیم تلاش و علی سلیمی، خبرنگار و تصویربردار تلویزیون مشعل» از جمله کسانی اند که در این حادثه تروریسیی جان باخته اند.
در اخیر بی بی سی علاوه می کند: مسؤولان رسانه‌های افغانستان امروز را «روز خونین برای رسانه‌های افغانستان» خواندند. قبل از این، حمله خونین دیگر در سال ۲۰۱۶ مینی بوس حامل کارمندان گروه رسانه‌ای موبی را هدف قرار داده بود، که در آن حادثه تروریستی هفت نفر از کارمندان این نهاد خبری جان باختند و ۲۵ تن دیگر مجروح شدند. براساس گزارش دفتر حمایت از خبرنگاران آزاد افغانستان (نی) از سال ۲۰۱۰ تا کنون بیش از ۸۰ خبرنگار در افغانستان قربانی حملات تروریستی شده اند.
گروه تروریستی داعش مسؤولیت حمله مرگبار امروز را به عهده گرفته است.
 
عکس: بی بی سی
ویدیو: روز نامه اطلاعات روز و برای دیدیو روی لینک ذیل کلیک کنید.
https://www.facebook.com/dailyetilaatroz/videos/1786426498045977/?t=57