عباس دلجو

همه‌ی مان به خاطر داریم که در روز دوم اسد سال ۱۳۹۵ خورشیدی، فرزندان عدالت‌خواه و شجاعی از تبار محرومان و ریسمان به دوشان تاریخ و قربانیان همیشه‌ی استبداد و انحصار، با قامت استوار به بلندای «بابا»، از ژرفای تاریخ مملو از درد و رنج و محرومیت و قتل‌عام و کله منارهای مردمش، به دادخواهی شهیدان و مظلومان بی‌پناه تاریخ سیاه حاکمیت قبیلوی، به پا خاستند و عدالت و آزادگی و نور را فریاد کردند. تا خشم فروخفته و مظلومیت سرخرنگ سالیان دراز پدران و مادران و خواهران مظلوم و محروم شان را در انظار جهانیان روایت‌کنند.


اما دریغ و افسوس که طلایه‌داران سنت استبداد و خفقان و زورگویی، همان طوری که در هر مقطعی از تاریخ، هر صدای عدالت‌جویی و آزادی‌خواهی را حلقوم دریده و خفه‌کرده‌اند، این بار نیز همان نمایش جنایتکارانه اسلاف شان را توسط فرزندان ناپاک و جنایتکار قبیله ترور و تریاک و انتحار به اجرا گذاشتند و ۸۸ تن از بهترین نخبگان مان را به شهادت رسانده و ۴۰۰ تن آنان را زخمی کردند و حلقوم‌های عدالتخواه آنان را دریدند.
نخبگان روشن اندیش و جوانان برومند و متعهدجامعه‌ی هزاره! شما  نیک آگاهید که از گذشته‌های دور تا کنون، حداقل پنچ نسل جامعه هزاره به جرم عدالت‌خواهی و حق‌طلبی، با قتل‌عام و نسل‌کشی و بردگی و زندان و شکنجه و تحقیر و کوچ اجباری و غصب زمین مواجه‌شده و از دریای خون گذشته تا به اینجا رسیده‌اند. اما شوربختانه هنوز هم راهی دراز و پرخطری را در پیش رو دارند. با توجه به همین استمرار فریاد عدالت‌خواهانه‌ی جامعه‌ی مظلوم ما بود که بهترین فرزندان ما به جرم خواسته‌های بر حق و عدالت‌خواهانه جنبش روشنایی، در حادثه‌ی المناک دوم اسد سال ۱۳۹۵ توسط فرزندان قبیله‌ی ترور و تریاک و انتحار به خون خویش غلطیدند.

اکنون اگر چه شهیدان از جمع ما، رفته و به ابدیت پیوسته‌اند، اما فراموش نکنید که سنگینی رسالت خون‌های پاک و به ناحق‌ریخته و داعیه‌ی عدالت‌طلبانه آنان بر شانه‌های توانمند شما جوانان متعهد و آگاه که وارث این جامعه و سکاندار کشتی شکسته‌ی این قوم هستید، گذاشته شده است. مردم و شهیدان به خون‌آغشته و خانواده‌های داغدیده آنان همه به صداقت و تعهد و توانمندی و صلاحیت شما چشم امید دوخته‌اند. زیرا همه مطمئن اند که شما جوانان رسالتمند، آگاه و متعهد، پاسدار حرمت خون‌های پاک شهیدان جنبش‌روشنایی هستید و پرچم روشنایی و عدالت را با گام‌های استوارتر و محکم‌تر از گذشته بر دوش‌های تنومندتان حمل‌‌کرده و آزادی و عدالت را فریاد می‌کنید . اما من به عنوان یک هردم‌شهیدی متعلق به نسل سوخته جامعه‌هزاره، قبلا نیز در همین پاتوق مجازی، توجه شما جوانان عزیز و سرافراز جامعه ام را به چند مورد پائین جلب کرده بودم و اکنون باز هم در این جا به تکرار یادآور می‌شوم: 


اول) اجازه ندهید که مثل ما نسل سوخته، تعهد و صداقت و خون و انرژی و افتخارات تان، وسیله‌ی نام و نان برای اشخاص فرصت‌طلب و سودجو، شود. به دنیا ثابت کنید که زمان صغارت فکری و کهتری جامعه هزاره که نیاز به رهبر و مهتر و ارباب و تیکه‌دار داشتند، گذشته است. اکنون زمان آن رسیده است که به گستردگی مدیریت جمعی متشکل از شخصیت‌های مومن و متعهد و متخصص که ظرفیت و توانایی ایفای نقش‌های مختلف سازمانی را داشته‌باشند، بیاندیشید. در ضمن با بلوغ‌فکری که دارید از معامله‌گران درون اجتماعی هزاره نیز غافل نباشید.


دوم) این رسالت انسانی شما نخبگان و جوانان رسالتمند و آگاه است که عالمانه و آگاهانه و به دور از شخصیت‌محوری و کیش شخصیت، فقط و فقط از داعیه‌ی انسانی و مطالبات بر حق و دموکراتیک مردم و حرمت خون‌های پاک شهیدان مان همچون گذشته، به دفاع برخیزید. زیرا که رهبریت و افتخارات جنبش روشنایی از آن مردم و شهیدان و زخمیان و جوانان سرفراز جامعه‌ی ماست، نه از احمد و محمود یا کلبی و مقصود. بناء جنبش روشنایی و سرنوشت آن را به افراد و اشخاص تقلیل‌دادن کار خوب و شایسته‌ی نیست. درست به همین دلیل، شما چه در داخل و چه در خارج کشور باید نه از اشخاص، بل از جنبش و داعیه‌ی انسانی آن و حرمت خون‌های پاک شهیدان مان به دفاع برخیزید. هر چه در توان دارید اعم از امکانات مادی و معنوی، برای تثبیت و تحقق خواسته‌های عدالت‌طلبانه شهیدان مان، در خدمت قراردهید .


افتخار بر جوانان برومند جامعه ما که پاسدار حرمت خون‌های پاک شهیدان جنبش‌روشنایی هستند!


درود و سلام بر شهیدان عدالت‌خواه جنبش روشنایی !
لعن لعن و نفرین ابدی بر تروریست های قبیلوی و حامیان ارگ نشین آنان باد!

برگرفته شده از صفحه رسمی عباس دلجو