حماس تنها گروهی نیست، که برای رهبری فلسطینیان و مبارزه با اسرائیل تلاش می کند؛ بلکه دیگر نهادها نیز وجود دارند.

 

 

چگونه غرب در محاسبات خود برای مجازات روسیه از طریق تحریم‌های اقتصادی اشتباه کرد؟ تحریم‌های اقتصادی  نهار مجانی نیستند.

برگردان: اکبر گنجی

مصاحبه آسیا تایمز با استیو هینک استاد اقتصاد کاربردی در دانشگاه جانز هاپکینز

خبرنگار: ارزیابی شما از تحریم‌های علیه روسیه  چیست؟

هینک: مانند همه تحریم‌های اقتصادی دیگر، تحریم‌های علیه روسیه در حقیقت سلاح اقتصادی هستند که در جنگ اعلام نشده با روسیه بکار گرفته شده ا‌ند، و مانند همه تحریم‌های دیگر، این تحریم‌ها نیز در تغییر رفتار روسیه شکست خورده ا‌ند. تحریم‌ها هیچگاه باعث پیروزی در جنگ نمیشوند. و اگر این به اندازه کافی‌ [برای شما] بد نیست، [باید بگویم] که این تحریم‌ها برعکس عمل کرده ا‌ند، چون باعث تحکیم موقعیت پوتین و مشاوران او در روسیه شده ا‌ند.

 
 
 
فراخوان شماره ۵ کنگره ملی هزاره
به نام خداوند جان و خرد
خواهران و برادران فرزانه و فرهیخته !
 
بیش از چهل سال و اندی است، که جنگ و خون‌‌ریزی در افغانستان، ادامه یافته است. صلح، آزادای، برابری، برادری، عدالت اجتماعی، امنیت اجتماعی و زندگی مسالمت آمیز که از جمله آرمان‌های والای آدمیان به شمار می‌آید و از محورهای ارزشمند اخلاقی و انسانی‌اند در این خطه‌ی خونین، گم شده و به یک رویا تبدیل شده است. تاریخ سیاسی معاصر، سراسر مشحون از ظلم و بیدادگری بوده و هماره درفش بی‌عدالتی و استبداد سیاسی- مذهبی بر تارک تاریخ این سرزمین خودنمایی کرده است.

چگونه یک مستبد قرن بیست و یکمی بسازیم؟ حکومت‌های استبدادی دوباره احیا می‌شوند و قدرتمندان امروزی از مجموعه‌ای از ابزار‌های جدید استفاده می‌کنند.

آدام گوپنیک

نیویورکر

اکبر گنجی

اکنون اجازه دهید دیکتاتور‌های جدید را ملاقات کنیم و ببینیم که آیا آنان مانند اسلاف خود هستند یا خیر. آیا اقتدارگرایانی که در جهان امروزین ما حضور دارند از "رجب طیب اردوغان" گرفته تا "ولادیمیر پوتین" بیش‌تر شبیه اسلاف قرن بیستمی خود هستند یا متفاوت از آنان می‌باشند؟

این یک پرسش دانشگاهی خوب است چرا که پاسخ آن پیامد‌هایی برای اعمال ما دارد. در یک روایت معمول موفقیت‌های یک جامعه لیبرال از جمله گسترش حقوق فردی و سود بردن از کثرت گرایی باعث واکنش شدید در میان بخش در معرض تهدید جمعیت (معمولا ائتلافی عجیب از طبقه فرودست و ارباب) می‌شود که مشتاق آن هستند تا مستبدی برخیزد و نیاز‌های آنان را برآورده سازد.

 آنگلا استنت؛ پژوهشگر بروکینگز  و افسر سابق اطلاعات ملی امریکا روسیه و اوراسیا

فارن پالسی

اکبر گنجی

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پیش از آغاز حمله به اوکراین چهار اشتباه محاسباتی بزرگ را مرتکب شد. او صلاحیت و کارآمدی نظامی اوکراین را دست کم گرفت و اراده اوکراینی‌ها به منظور مقاومت با آن را نیز دست کم گرفته بود. او هم چنین در این تصور که غرب پریشان قادر به اتحاد سیاسی در برابر حمله روسیه نیست و اروپایی‌ها و متحدان آسیایی ایالات متحده هرگز از تحریم‌های گسترده مالی، تجاری و انرژی علیه روسیه حمایت نخواهند کرد مرتکب اشتباه شد. با این وجود، پوتین یک موضوع را درست متوجه شد: او به درستی حدس زد که آن چه من از آن تحت عنوان "دیگران" یاد می‌کنم یعنی "جهان غیر غربی" روسیه را محکوم نمی‌کند یا تحریم‌هایی را علیه آن کشور اعمال نخواهد کرد. روزی که جنگ روسیه علیه اوکراین آغاز شد "جو بایدن" رئیس جمهور ایالات متحده گفته بود که غرب اطمینان کسب خواهد کرد که پوتین به یک "یاغی در صحنه بین المللی" تبدیل می‌شود، اما برای اکثر کشور‌های جهان پوتین منحوس و یاغی قلمداد نمی‌شود.