نویسنده: دکتر سید عسکر موسوی استاد دانشگاه، مشاور اسبق وزارت تحصیلات ‌عالی افغانستان و نویسنده‌ی ده‌ها اثر از جمله کتاب «هزاره‌های افغانستان».

اوایل سال‌های 1380 خورشیدی بود که با کریم سروش آشناشدم. به زودی همه در وزارت تحصیلات ‌عالی متوجه استعداد، توانایی و کارایی او شدیم و همکاری‌های او با وزارت از همین جا شروع شد. در مدت کوتاهی از رهبری وزارت تا کارمندان و حتی اجیران گرویده‌ی حسن خلق، پرکاری، رفتارو کردار نیک کریم سروش گردیدند.


چند ماه نگذشته بود که ریاست تکنولوژی معلوماتی تأسیس شد و آقای سروش به دستور دکتر شریف فایض، که نخستین‌‌ 
وزیر تحصیلات پس از طالبان بود، رئیس ریاست تکنولوژی معلوماتی تعیین گردید. افزون بر آن آقای سروش در کامپیوتری کردن کانکور سراسری که آن زمان با دست صورت می‌گرفت، و برنامه‌ی اصلاحات داخلی وزارت تحصیلات ابتکارات فراوانی از خود بروز داد. برای همین منظور چند بار به کوریای جنوبی سفر کرد و با ره‌آوردهای بسیار مهم به کشور برگشت. او اولین کسی بود که از سوی سازمان یونسکو به بورسیه‌ی ماستری در مدیریت آموزشی به پاریس فرستاده شد و از همین رو، پس از بازگشت موفقانه، به ریاست مٶسسات تحصیلات ‌عالی خصوصی وزارت تحصیلات عالی مقرر شد. آقای سروش که همچنان استاد رشته‌ی اقتصاد فاکولته‌ی اقتصاد دانشگاه کابل بود، از سوی آن دانشگاه برای دوره‌ی ماستری به دانشگاه بوخوم آلمان فرستاده شد. او همچنان موسس نخستین مٶسسه‌ی تحصیلات عالی خصوصی در دایکندی است.

علاوه بر آن، آقای سروش سال‌ها استاد اقتصاد در دانشگاه آمریکایی افغانستان بوده و در این سال‌ها مدرک دکترای اقتصاد را از مالیزیا نیز به دست آورده است.
آقای سروش، انسان بسیار با پشت‌کار، پرتلاش، باحوصله، مدیر مدبر و مبتکر و بی‌تعصب، مرد کار، دانش و تعهد است.
کاندیداتوری ایشان را در مجلس نمایندگان به فال نیک می‌گیرم و به امید کامیابی‌شان هستم. پیروزی آقای سروش، پیروزی روشنایی بر تاریکی و آغازی امیدبخش برای فردا خواهد بود.
سید عسکر موسوی
کابل، 22 میزان 1397