تهاجم طالبان تروریست، بالای مناطق دالان، السوالی شولگره، عبدلگان و امرخ السوالی زاری مربوط ولایت بلخ

برمبنای گزارش واصله از یک منبع موثق از افغانستان، طالبان در صفحات شمال، هدفمندانه مناطق مردم هزاره را مورد حمله قرار داده اند. طالبان از دره صوف، تا عبدالگان، امرخ و دالان جبهه‌هایشان را علیه مردم هزاره توسعه داده‌اند. گفته می شود که در حمله های تروریستی طالبان بالای قریه های عبدلگان السوالی زاری و قریه دالان مربوط السوالی شولگره ولایت بلخ، با مقاومت نیروهای دفاعی خیزش مردمی مواجه شده، شکست مفتضحانه خورده‌اند.

در جنگ شب گذشته در قریه دالان نه نفر از نیروهای سلحشور خیزش مردمی با شمول نجیب الله بختیاری پسر کاکای آقای محمد محقق، شهید شده‌اند و اما طالبان تروریست نوزده نفر کشته داده و دوازده نفر شان زخمی گردیده‌اند. گفته می شود که طالبان در حال حاضر دراطراف منطقه دالان تجمع  و تحرکات نظامی داشته و احتمالا بار دیگر حمله کنند. بنابراین، نیروهای مردمی نیاز به کمک انسانی و تدارکاتی دارند. از این رو، محمد علی محقق وکیل ولایت بلخ از قول اردوی ۹ شاهین تقاضا کرده است که از نیروهای خیزش مردمی حمایت کند.

طالبان با این گونه حملات هدفمند شان بالای مناطق هزاره نشین نه تنها زنگ بیدار باش و خطر را برای هم‌ه ملیت های محروم به صدا در آورده، پروسه صلح را نیز سبوتاژ می‌کنند؛ بلکه نیات شوم و تروریستی و هژمون قومی خود را به نمایش نیز گذاشته‌اند.

مورخ ۱۹ آپریل ۲۰۲۰ بامیان نیوز