نبی احمدی
احمد بهزاد

شخصیت های بزرگ و خوب و تاثیرگذاری در این دوره کاندیدای انتخابات پارلمانی می باشند. با تعداد
زیادی از آنان آشنا، دوست و همکار بوده ام. بی تردید انتخاب را این وضع دشوار می سازد. من اما با احترامی که به همه دوستان و عزیزان کاندیدا دارم؛ با این رویکرد که هیچ کسی کامل نیست و شایستگی و خوبی و منش افراد نسبی است. بحث را سیاه و سفید نمی کنم.
جناب وکیل بهزاد را قبل از جنبش روشنایی فقط از طریق رسانه ها می شناختم. اولین بار از نزدیک ایشان را در شب ۱۲ ثور ۱۳۹۵ دیدم. صحبت های خوبی در رابطه با آنچه که بعدا جنبش روشنایی نامیده شد داشتیم.
دلایل اینجانب برای حمایت از نامزدی وکیل احمد بهزاد:

یکم) او در بخش مالی بیشترین مسوولیت را داشت و در این بخش ظرفیت و دقت و صداقت و دور اندیشی خود را برای همه به نمایش گذاشت. در هر جریان و نهادی، حساس ترین و مهم ترین و جنجالی ترین بخش همین بخش است. مدیریت این بخش واقعا کار هر کس نیست. ادعا کردن بسی سهل؛ اما در میدان عمل آن هم در سخت ترین و بدترین شرایط، افراد و اشخاص خاصی را می طلبد. با آنکه حرف و حدیث فراوان بود و اتهامات فراوانی زده شد، اما با آنکه به همه طبق فیصله ها و اعلامیه ها فرصت داده شد تا اگر ادعایی دارند با سند ارائه کنند. اما کسی نتوانست ایرادی بگیرند.

دوم) زمینه ی معامله و بی طرفی و کناره گیری به دلایل و بهانه های بسیاری مهیا بود، اما نه اینکه ایشان معصوم و مقدس و ... است. لیکن در قضیه برق ۵۰۰کیلو ولت ترکمنستان، صادقانه به همراه مردم عدالت خواه ایستادگی کرد.

سوم) در تخریب و برچسب زنی و تهمت و دسیسه سازی هرگز پیشقدم و طراح نبوده است. بلکه همواره آنچه بر ایشان تحمیل می شد را خنثی می کرد.

چهارم) ایشان پر تلاش و خلاق است. در جنبش روشنایی همواره یکی از پرکارترین و خلاق ترین اعضای جنبش روشنایی به حساب می آمد. همچنین ایشان جنبش را اولویت کاری و زندگی خودشان قرار داده و شب و روز در این راستا فعالیت می نمود.

پنجم) او شناخت خوبی از مهاجرین و مردم مان در کشورهای غربی دارند. آنان پتانسیل و ظرفیت های عظیمی هستند که قبل از جنبش روشنایی از ظرفیت ها و قابلیت های فوق العاده آنان استفاده مطلوب نمی گردید. اما بعد از جنبش روشنایی و فعالیت های خسته گی ناپذیر آنان و دوستان داخ در هماهنگی با هم بخصوص شخص آقای بهزاد. امیدواری های فراوانی خلق شده است. همچنین وی علاقه‌مند ایجاد ارتباط با تمویل کنندگان حکومت است. زیرا این تعامل باعث تغییر در کمک ها و رفع تبعیض خواهد شد.
  
ششم) سخنور توانا و بی نظیری است. او بسیار حساب شده، رسا، جذاب، دقیق و عقلانی سخن می راند. به
افرادی با این ویژگی در پارلمان بسیار ضرورت می باشد.

هفتم) بهزاد باورمند به کار جمعی و تیمی است. قدر مسلم اینکه هیچ کسی کامل نیست و شایستگی در تمام بخش ها را دارا نمی باشد. فردمحوری دیگر پاسخگو نیست و دردی از دردهایی جامعه ما را نیز حل نخواهد کرد. بنابراین موفقیت در گرو کار جمعی، نظام مند و سازمانی است.

هشتم) تجربه و شناخت عمیق سیاسی او برای جامعه ما، برای مبارزه با تبعیض و آوردن اصلاحات در کشور بسیار مفید و موثر است.

نهم) او به درستی شایستگی حمایت را دارد؛ در کابل از ایشان حمایت خواهم کرد.