بسم الله رنجبر

احمد بهزاد یکی از معدود چهره‌های سیاسی است که در طول فعالیت‌های سیاسی‌اش حساب شده و دقیق حرکت نموده و بدون ذوق زدگی، حول منافع جمعی مردمش فعالیت نموده است، من بنابر دلایل ذیل حمایت‌ام را در انتخابات پارلمانی کشور، از احمد بهزاد اعلام می‌دارم.

۱ ـ اولین بار صدای بهزاد را در خزان سال ۱۳۸۳ ه ش از رادیو آزادی شنیدم، زمانی که در باره انتخابات ریاست جمهوری و خصوصاً وضعیت نا بسامان انتخابات در ولایت غزنی گزارش می داد و شدیداً از مفقود بودن صندوق‌های رأیاعتراض داشت.

۲ ـ سال ۱۳۸۴ که دانشجوی سال اول دانشگاه بودم، ایشان در پارلمان کشور راه یافت و از همان آوانِ راه یافتن به پارلمان، در درون مجلس جا
باز کرد و از وکلای مطرح در پارلمان شد. بهزاد همواره در برابر نابسامانی‌ها در کشور چه از تریبون پارلمان و چه از طریق رسانه‌های جمعی ایستاده و صدای مردم و موکلینش را در سطح کشور منعکس نموده است.

۳ ـ بهزاد در قضیه تهاجم کوچی‌های مسلح به بهسود، برخلاف رهبران که دیدگاه تجارتی ـ سیاسی داشتند، برای رفع این ستم تاریخی بطور همیشگی، راه حل ارائه کرد. نسبت به آن وضعیت اعتراض کرد و آخرین چهره‌ی سیاسی بود که از میدان مبارزه بیرون شد و شدیداً در قبال رفتار مقطعی و سطحی رهبران در این زمینه اعتراض داشت.

۴ ـ بهزاد در رابطه به قتل و کشتار سیستماتیک فرزندان صدیق هزاره در جبهات جلریز، از نخستین کسانی بود که در برابر حکومت فاشیست اعتراض کرد.
۵ ـ زمانی که دادگاه می‌خواست یازده وکیل هزاره را از لیست اعضای پارلمان حذف کند، بهزاد با وجودی که در سِمَتِ معاونت پارلمان قرار
داشت، در برابر کرزی و دستگاه فاسد او تمام قد ایستاد و نگذاشت کرزی دیکتاتورمأبانه از طریق دادگاه در پی حذف سیستماتیک انسان هزاره از پارلمان کشور باشد.

۶ ـ احمد بهزاد در جنبش روشنایی برای عبور لین برق پنجصد کیلو ولت از مسیر بامیان، هزینه‌های سنگینی پرداخت، بهترین یاران و رفقایش را از دست داد، موهایش در زمان فعالیتش در جنبش روشنایی سفید شد، اتهامات نا روایی بر او وارد شد، بارها حکومت بصورت مستقیم و غیر مستقیم به او مراجعه کرد تا در بدل پول و مقام دولتی دست از مبارزه بردارد اما او با قامت راست و عزم متین در کنار مردم خود ایستاد و تمام زندگی اش را برای جنبش روشنایی اختصاص داد، پس از دوم اسد ۱۳۹۵ بهترین کارنامه اش را در بخش مالی از خود به نمایش گذاشت و با تلاش‌های شبانه روزی اش برای خانواده های معظم شهدای جنبش، حامیان مالی پیدا کرد. با وجود اتهامات و فحش و دشنام از جانب دسیسه گران، صبر و بردباری پیشه کرد و هرگز دست به عمل باالمثل نزد.

۷ ـ احمد بهزاد در عرصه‌ی بین المللی نیز در سفرهایی که داشته است، توانست روابط خوبی با کشورهای غربی برقرار کند و جهان را از وضعیت نابسامان کشور آگاه بسازد.

۸ ـ مهمتر از همه این‌که بهزاد از خودخواهی و خود برتر بینی مبرا است و رفتارش با مردم و خصوصاً اطرافیان و آشناها رفیقانه و صمیمی است.
برای یار و رفیق راه روشنایی احمد بهزاد عزیز موفقیت و سربلندی تمنا دارم.
بسم الله رنجبر ۱۰ سنبله ۱۳۹۷ ه ش