دکتر تقی امینی

من همکار و همسنگر بهزاد از ابتدای شکل گیری جنبش روشنایی بوده ام. در طی بیشتر از دو سال در شرایط متفاوت و دشوار بهزاد را دیده ام.

1- موفقیت در امتحان مسایل مالی: من و بهزاد در کمیته مالی عضو بودیم. مسولیت بیشتر به عهده بهزاد بود. از نزدیگ شاهد دقت و کوشش ایشان در حفظ اسناد مالی و وسوسه و دقت ایشان در مصرف آن را دیده ام. مسایل مالی همیشه یکی از دشوار ترین مسایل است که از نزدیک شاهد موفقانه سپری کردن امتحان مالی جناب بهزاد بوده ام.


2- موفقیت در امتحان نگه داشتن حد دوستی: یکی از شرایط بغرنج زمانی پیش می اید که تقاضای نا به جای دوستی را به قیمت به خطر انداختن دوستی برآورده نکنید. مثلا دستی از شما تقاضا کند که از هزینه جمع شده برای جنبش مقداری برای شان کمک شود و در ظاهر نیز دلیلی برای آن بتراشد. ولی شما با فهمیدن اصل ماجرا به دوست تان نه بگویید و ناراحتش کنید، ولی از اصول دقت در حساب مالی حتا به قیمت ناراحتی دوست تان کوتاه نیایید. من در چندین مورد شاهد چنین مسایلی بوده ام. بهزاد با صراحت به چنین درخواست های جواب منفی داده است.
3- پذیرش مسولیت در شرایط دشوار: وقتی که شرایط سخت است و احتمال پیروزی کم و احتمالا اشتباه و قرار گرفتن در معرض افترا و تهمت زیاد است، کمتر کسی وارد میدان می شود. اکثر کسانی که خود را هشیار تلقی میکنند، کوشش میکنند بهانه ای پیدا کرده در کنار ایستاد شود تا بعد از این که خطر رفع شد، وارد میدان شود. اما در جنبش روشنایی من شاهد بوده که بهزاد بارها به خاطر هدف جمعی که داشتیم خطر کرده است و در شرایط دشوار سینه سپر کرده است. بعد از دوم اسد، خانه بهزاد محل رفت و امد مجروحان، خانواده شهدا و دیگر عدالت خواهان بود. خستگی بدنی را می شد از چهره اش خواند اما هرگز نخواست که دروازه اش را به روی کسی ببندد. پذیرفتن مسولیت مالی نیز روشن است که به معنای قرار گرفتن در مظان اتهام است که هرکسی حاضر نیست چنین کند.
4- جسارت و شجاعت: داستان تریبون داری بهزاد در تظاهرات مهاجرین مشهد در اعتراض به فاجعه افشار را تقریبا همه خبر دارند.
ایستادگی ایشان در مقابل حاکمان نا اهل در زمانی که خبر نگار رادیو آزادی بود را نیز همه خبر داریم. هیچگاه از این که کارش را از دست بدهد و موقعیت اش خراب، شود سکوت نکرده است. در آن شرایط دشوار، در مقابل دیکتاتوری امیر خود خوانده آن منطقه ایستاد شد و حتا به خاطر طرح سوال های شجاعانه اش در دفاع از مردم سیلی خورد و بازداشت گردید. هم چنین شجاعت ایشان در جنبش روشنایی و ایستاد شدن در مقابل کل دستگاه فاشیستی غنی و اعلان این که "داعش نام مستعار شورای امنیت" است را در جلسه علنی پارلمان شاهد بودیم. البته دلایلی دیگری نیز برای حمایت از بهزاد دارم که در اینجا و در شرایط فعلی شرایط مطرح کردن آن آماده نیست.

من دوست داشتم که نحوه برگزاری انتخابات پارلمانی افغانستان طوری بود که میتوانستم از بیشتر از یکنفر حمایت کنم. اما چون سیستم انتخابات در افغانستان تک رایی است، من نیز مجبورم از بین همه یک نفر را انتخاب کنم. حمایت کردن بیشتر از یک نفر را مقداری محافظه کاری می دانم و به همین خاطر در نهایت تنها از احمد بهزاد حمایت می کنم.

از دوستان، اعضای فامیل و اقوام تقاضا دارم که از محدودیت های قل، قریه، ولسوالی و ولایت گذشته و به ایشان رای بدهند.

رای من، رای تو
42 ، 42