بسم الله رنجبر

جنبش روشنایی از بدو شکل‌گیری‌اش در اعتراض به انحراف مسیر لین برق پنجصد کیلو ولت تا کنون با وجود فراز و نشیب‌ها و ریزش‌هایی که با خود داشته است، همواره بر راه و روش‌خود تأکید داشته است. اگر حرفی برای گفتن داشته است وارد میدان شده ولی اگر حرفی نداشته است سکوت استراتژیک پیشه نموده است، همین امر باعث شد تا افکار عامه برداشت کنند که دیگر جنبشی وجود ندارد؛ اما جنبش با صبر استراتژیک و با تحمل سختی‌ها و مشقت‌هایی که توسط حکومت مستبد غنی تحمیل شد و عرصه را برای دادخواهی تنگ تر نمود و علاوه برآن با وجود اتهام‌های خودی‌ها، صبر و استقامت خویش را از دست نداده، برای تحقق آرمان بابه و شهدای همیشه جاوید میدان روشنایی برعهد خود باقی ماند.
جنبش روشنایی بصورت منظم به مبارزات و برنامه‌های خود ادامه داده و همچنان برعهد خود باقی‌ست. جنبش طی یک هفته‌ی گذشته دو برنامه‌ی بزرگ در کابل و بامیان برگزار نمود؛ در برنامه‌های جنبش روشنایی بیشترین تمرکز روی اندیشه‌ی شهید مزاری شد و کسی از نام مزاری و عکس مزاری برای منافع شخصی و گروهی‌اش استفاده نکرد؛ دلیلش هم این است که جنبش روشنایی ادامه‌ی دهنده راه مزاری‌ست و پر کننده‌ی گسستی است که پس از شهید مزاری به میان آمده بود.
جنبش روشنایی دیدگاه‌ها و استراتژی مشخصی دارد؛ ادامه‌ی راه بابه مزاری به منظور شریک شدن در تصمیم‌گیری‌های کلان کشوری نه حضور سمبولیک در قدرت سیاسی، موضع‌گیری روی مطالبات بزرگ ملی نه به منظور حضور افراد بحیث معاون و وزیر ووو، ایستادگی برای رفع تبعیض سیستماتیک از جمله تغییر مسیر لین برق پنجصد کیلو ولت ترکمنستان من‌حیث بزرگ‌ترین مصداق تبعیض سیستماتیک علیه انسان هزاره، دوری جستن از درگیری‌های کوچک و خودی و خودزنی‌های بی مورد ولو مورد خودزنی قرار بگیریم وووو.
حضور پرشور و حماسه آفرین مردم در برنامه‌های دهه‌ی عدالت برای جنبش روشنایی امیدوارکننده و انرژی بخش است که بیشتر از گذشته مارا در مبارزات مان مصمم می‌سازد و این موضوع نشانگر این است که مردم در لایه‌های مختلف اجتماعی از تبعیض سیستماتیک رنج می‌برند و راه مردم از توجیه گران حکومت جدا است.
لازم میدانم از حضور مردم و تلاش یاران همیشه در صحنه بابت زحمات شان تشکر و قدردانی نمایم.
هستیم برآن عهدی که با یاران شهیدمان بستیم!
بسم الله رنجبر
۲۲ حوت ۱۳۹۷
کابل