بسم رب الشهدا و الصدیقین من المۇمنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه، فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا 

فاجعه‌ی خونین دوم اسد، در حافظه‌ی تاریخ جاودانه است و هرگز فراموش نخواهد شد. عاملان این فاجعه، برای همیشه‌ی تاریخ، محکوم وجدان‌های بیدار جهانیان خواهند بود. دولت نامشروع وحدت ملی به عنوان متهم اصلی این رویداد خونین، بارها تلاش نموده تا میان مردم عدالت‌خواه و جنبش روشنایی، فاصله ایجاد اما بحمدالله تاکنون نه تنها توفیقی نداشته؛ بلکه خود به برکت خون شهدای روشنایی, رسواتر از قبل شده‌ است.


اینک که در آستانه‌ی سومین سالگرد رویداد خونین دوم اسد 1395 می‌باشیم، گرامیداشت سالیاد شهدای عزیز روشنایی، ارج نهادن به آرمان‌های والای عدالت، رفع تبعیض سیستماتیک، حقوق برابر شهروندی و انکشاف متوازن ملی است که آن عزیزان جان ارزشمندشان را اگاهانه در راه تحقق آن‌ها فدا کرده‌اند.
ستاد قم با درک ضرورت و شرایط سیاسی خاص کشور، از فراخوان عمومی شورای عالی جنبش روشنایی مبنی بر گرامیداشت ویژه از سالیاد شهدای روشنایی، قاطعانه اعلام حمایت می‌کند و از هواداران جنبش جهانی روشنایی، تمامی عدالتخواهان کشور، خانواده‌های عزیز شهدای روشنایی و مهاجرین ٱگاه و عدالتخواه بویژه مهاجرین عزیز مقیم ایران، دانشجویان، کارگران عزیز و اقشار مختلف جامعه‌ی مهاجر خواهشمند است ک گرامیداشت سالگرد دوم اسد را با حضور گسترده و اگاهانه‌ی خود پرشورتر و باشکوه‌تر از گذشته برگزار کنند.
هم چنین از همه‌ی هموطنان آزاده و عدالت‌خواه و اعضا و فعالان جنبش روشنایی در سراسر جهان تقاضا می‌گردد که ضمن تشریح وضعیت رقت‌بار موجود در کشور نزد جهانیان، اقدامات دادخواهانه‌ی خویش را نزد نهادها و مجامع بین‌المللی سازماندهی کنند. 
ستاد مردمی جنبش روشنایی قم، با عزم راسخ، فعالیت‌های خود را در پرتو مصوبات اولین نشست هم‌اندیشی جهانی جنبش، انسجام بیشتری می‌بخشد و مبارزات مدنی خویش را تا تحقق مطالبات عدالتخواهانه‌ی مردم ادامه خواهد داد. 
گرامی باد یاد و نام شهدای جنبش روشنایی و تمام شهدای عدالت‌خواهی کشور.


ستاد مردمی جنبش روشنایی قم ۹ جولای ۲۰۱۹