انا لله و انا الیه راجعون


از آنجایی که جنبش روشنایی، یک حرکت اجتماعی، مدنی با داعیهٔ آزادی، عدالت خواهی و اهداف والایی انسانی است، لذا برای تحقق بخشیدن عدالت اجتماعی، حقوق شهروندی، انصاف و رواداری، انکشاف متوازن و جامعه عاری از تبعیض سیستماتیک در تمام زمینه ها مبارزه می کند.
بنابراین، فلسفه وجودی این خیزش عظیم‌ میلیونی، در حقیقت نقد وضعیت نامطلوب حاکم برجامعه است. جامعه ای که در آن نه تنها تبعیض علیه بسیاری از افراد جامعه روا داشته شده، بیداد می کند؛ بلکه عدالت اجتماعی و حقوق بشری و شهروندی تمام شهروندان نادیده انگاشته می شود؛ زیرا، که زیرساخت های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و علمی بجای این که آباد گردد، هرروز بیشتر از پیش ویران می شود و نمونه بارز آن، انحراف برق وارداتی ترکمنستان - خط توتاپ از مسیر اصلی آن بامیان - میدان - وردک - و سهمیه بندی کانکور است. بنابراین، شورای حمایت از جنبش روشنایی سیدنی که همیشه از این داعیه انسانی و حقوق بشری حمایت کرده است، این بار نیز در سالیاد شهدای جنبش روشنایی از تمام هموطنان خارج از کشور می خواهد که به فریاد جنبش روشنایی پاسخ مثبت داده، ضمن برگزاری سالروز شهدای دوم اسد و یادی از شهدای جبهه های دفاعی مقاومت، باقرالعلوم، دانایی، توانایی و رهایی، از داعیه عدالتخواهی تمام عدالتخواهان کشور پشتیبانی نمایند.


هموطنان عزیز! حادثه خونین تروریستی روز دوم اسد سال 1395در میدان دهمزنگ (۲۳ جولای ۲۰۱۶) یک تراژدی غم انگیز در تاریخ سیاسی معاصر است؛ همچنان که تظاهرات های ۲۷ ثور تظاهرات۲ اسد حماسه حضور میلیونی در تاریخ مبارزات آزادی خواهانه و عدالت خواهانه در افغانستان و جهان به حساب می آید. مردم ما در این حادثه خونین با داغ ۸۷ نفر، شهید و در حدود ۴۰۰ نفر زخمی رو به رو شدند. بنابراین، روز دوم اسد نقطه عطفی در تاریخ مبارزات ضداستبدای و نقد عینی تبعیض سیستماتیک و وضعیت ناهنجار اجتماعی بوده است. مردم ما این روز را هرگز فراموش نکرده؛ بلکه هرسال با شکوه تجلیل و گرامی می دارند. شورای حمایت از جنبش روشنایی سیدنی از تمام مردم آزادهٔ ما در سیدنی تقاضامنداست که با حضور گرم خود به این مراسم گرامیداشت شکوه انسانی بخشیده، تجلیل شایسته شأن را به عمل آورند و با همدلی و همدردی شان برای خانواده شهدا تشفی قلب را اهدا کنند.

هستیم بر آن عهدی که با شهدای جنبش روشنایی بسته بودیم.

 

سخنران: علی مدد رضایی


زمان:۲۶ جولای ساعت ۶ بعد از ظهر الا ختم برنامه.


مکان:
First floor/ 10 McFarlane street Merrylands NSW 2160


غذا نیز برای مهانان و اشتراک کنندگان گرامی تهیه شده است.