غلام حسین میهن دوست فرزند محمد اسحاق متولد سال 1343 خورشیدی در ولایت هرات ناحیه پنجم کلاب در یک خانواده مذهبی دیده به جهان گشود .
در سن هفت سالگی پدر را از دست داد و از همین سن تحت کفالت مادری که از نظر شجاعت صبر و استقامت در بین اقوام شهرت خاص داشت و سخت به مسائل مذهبی پایبند بود و در مقابل مشکلات زندگی آن روزگار مقاوم و در تربیه فرزند خود غلام حسین میهن دوست توجه خاص داشت.
ازطفولیت غلام حسین میهن دوست با تربیت مادر علایق خاصی به مکتب اسلام واهلبیت پیدا نمود.

 

مختصری_ازفعالیتها_و_کارکردها:

بعد ازکودتای هفت ثور 1357 که حکومت دست نشانده اتحاد جماهیر شوروی روی کارآمد و با آمدن قشون سرخ شوروی, عرصه برملت غیور افغانستان تنگ گردید حلقات مبارزاتی ضد تجاوز در داخل و بیرون افغانستان شکل گرفت .
میهن دوست و جمعی ازدوستان در دیار غربت (مجمع فرهنگی مهاجرین مسلمان افغانستان) را تاسیس نمودند که در آن زمان بزرگانی چون: ملک الشعرا استاد براتعلی فدایی (هروی) و جمعی از شعرای معاصر آن زمان و شخصیت های همچون استاد عبدالقادر وثیق, حجت الاسلام سید نسیم علوی و دوستان دیگری از جمله میهن دوست افتخارعضویت در آن را داشت .

سال 1361 شمسی ائتلافی بین مجمع فرهنگی و نهضت اسلامی افغانستان بوجود آمد و درسال 1362 با مجاهدین وارد جبهات حق علیه باطل شدند.

درسال 1370 به عضویت حزب وحدت اسلامی افغانستان درآمد و سال 1372 راهی کابل گردید و درملاقاتی با رهبرمحبوب حزب وحدت اسلامی افغانستان شهید استاد عبدالعلی مزاری موظف به ایجاد شورای بین مجاهدین حزب وحدت اسلامی افغانستان که متعلق به اقوام مختلف درهرات داشتند ایفای وظیفه نماید تا توسط این شورا جلو اختلافات و حساسیت های قومی و منطقه یی گرفته شود، درآن زمان توسط اعضای شورا یک اتحاد نسبی بوجود آمد وفضای اعتماد و هم پذیری ایجاد گردید .

پس از حادثه المناک 1378 به صفوف مجاهدین در ولایت بادغیس پیوست, در آن جا به عنوان نماینده با صلاحیت حزب وحدت اسلامی افغانستان انجام وظیفه نمود .

پس ازسقوط رژیم جنایت کار و سفاک طالبان با مجاهدین وارد هرات گردید و در این ولایت به حیث معاون در دفتر حزب وحدت اسلامی افغانستان انجام وظیفه نمود .

در سال 1384 با مسولیت پذیری و تصمیم دوستان تیمی را تشکیل دادند که آن تیم در صدد آن شدند که آقای احمد بهزاد را به عنوان نماینده در پارلمان کاندید نموده و از ایشان حمایت نمایند, که با توفیق پروردگار و حمایت مردم و شایستگی خود ایشان و تلاش شبانه روزی اعضای تیم در پارلمان افغانستان راه پیدا نمودند.
ازآن زمان تا سال 1397به حیث مسئول دفتر ارتباطات مردمی
آقای احمد بهزاد نماینده مردم شریف هرات در پارلمان افغانستان انجام وظیفه نمود اما دراین دوره از انتخابات تصمیم اعضای تیم و جناب آقای بهزاد بر این شد تا ایشان به حیث کاندیدا در انتخابات پارلمانی از سوی این تیم برای شما مردم شریف هرات معرفی گردد, امید است در این حرکت سرنوشت ساز آقای میهن دوست را یاری نمایید.

به امید فردای بهتر برای مردم زجر کشیده‌ی سرزمینم!

( همه باهم برای عدالت متحد شویم )