بسم الله الرحمن الرحیم

 
بنام خدای عدالت وبرابری، خدای انصاف وروا داری ،خدای محبت ودوستی ، خدای انسانیت وحس بلند  همنوعی وبشری، خدای در هم کوبنده ستمکاران ،  خدای که هر ستم بیشه ای روزگار را زود یا دیر تقاص وبه سزای اعمال ننگین اش گرفتار ومبتلا خواهد گرد


ضمن عرض تسلیت بمناسبت حوادث خونین اخیر، حادثه دردناک غزنی وغرب کابل، ، به نمایندگی از شرکت کنندگان آلمان وشهر مونیخ، در این‌ گردهمائی‌ تاریخی چند نکته کوتاه خدمت شما!

واما  عدالتخواهان آگاه وبیدار،که درد مشترک انسانی واندوه سرزمینی که جز ویرانی ومصیبت هر روزه چیزی دیگر به آرمغان نداشته بخصوص حوادث خونین وکشتار های مسلسل ودسته جمعی بی‌وقفه سالهای اخیر واخصا ویرانی وحشتناک غزنی وتراژدی خونین در آموزشگاه موعود در غرب کابل وتبانی حاکمان نالایق و مماشات علنی وپنهانی ستون خبیثه پنجم در درون حکومت ناکار وفاسد گذشته وفعلی  موجب شده تا شما از گوشه گوشه‌ای اروپا در این همایش تاریخی وتظاهرات  بینظیر اعتراضی گرد هم جمع شوید.


واین سیل خروشان آگاهی وامواج طوفنده بیداری است  که از راه های  دور  در این نقطه اتصال ومیعادگاه ضد تبعیض وکم نظیر تاریخی در ژنو، حضور بهم رسانیده‌اید. بی تردید امروزه، چنین اجتماعات آگاهانه  از چشم دید  جهان و خیل گسترده ای رسانه های جمعی مخفی و پنهان نخواهد ماند و آنهم در چنین نقطه از جهان در برابر سازمان ملل متحد در ژنو در سویس

هرگز، وبه زعم آن هایی که تنها فرضیه سلاح، و خشونت ونبرد را راه حل در برابر حاکمیت های ستم پیشه، تبعیضگر واستبداد گران زمانه موثر و راه چاره می‌دانند  ! بشدت دچار خطا ومحاسبه غلط و سقوط در دام بیم وهراس وحس ناامیدی بیجا ونادرست شده‌اند وازطرف فراموش کرده‌اند که همین همایش های خیابانی و تظاهرات های مدنی وضد تبعیض ونابرابری جهان  بود که بینی بزرگترین آپارتاید های شئونیسمی وخون آشامان تبعیضگر جهان را به زمین خفت مالیده  وریشه های بی بنیاد شان را  برای همیشه از بیخ وبن نابود کرده است. پس به یقین که همین اعتراضات مدنی وخیابانی خود شروع یک پروسه‌ی موثر وآغازین است، برای اقدام های  بنیادی بعدی که تا رفته رفته وسرانجام به عمر استبداد بی‌رحم  و تبعیض کشنده  ونابرابری زمانه مهر خاتمه بکوبد.
 
پس خواهر ،برادر وهم‌کیش وهم‌سرنوشت  من!  به قدر وقیمت این گام‌های تاریخی که شما برداشتید وهزاران کیلومتر راه را عبور کردید تا به این‌جا وبه میعادگاه ضد تبعیض ژنو برسید واین فریاد که امروز از حلقوم شما به آسمان برای عدالت، برای انصاف وبرای برادری و رهایی بلند می‌شود مطمئنا خود به ارزش وجایگاه بی‌نطیر آن واقف وباخبرید،
 
که ارزش  این حضور تاریخی و به ظاهرساده‌ی مردمی با هیچ قدر و قیمتی قابل محاسبه  نیست.

و همین ندای انسانی وبرابری وتبعیض برانداز شما تا آنجا برای استبداد بیمناک است که برای خفه کردن آن دیدید که چه تعداد انسان وجوان را در خاک وخون  آغشته  وچه تعداد انسان را مجروح ومعلول کرده وچند صد هزار خانواده را بی سرپرست ویتیم کرده‌است.
خواهروبرادر دادخواه من ! این فریادهای ستم برانداز شما کمتر ازفریاد درخون آغشته شیرین قهرمان! واین گامهای شما کمتر ازقدمهای استوار خالق در تاریخ واین شهامت وفداکاری شما کمتر از شجاعت پیشوای عدالتخواهی مزاری شهید وصدها دادخواه که صدایش با تیغ وتفنگ خاموش شده نیست.

پس  این  گرد وخاک پاهایی که اگر تبرک نیست! واین فریاد های انسانی وآزادیخواهی بر تبعیض وستم اگرگوش فرشته‌های خدا را نوازش ندهد؟
پس تقدس وجایگاه خدای انسانیت را در کدام لایه ای زندگی آدمی جستوجو کرد!
پس خواهرم وبرادرم! بخود ببال که وقت وپول خود را برای مقدس ترین وبالاترین آرمان انسانی که: عدالت، انصاف، حقوق مساوی شهروندی، نفرت ازتحقیر ونفی تبعیض بی‌رحم سیستماتیک است، هزینه کرده اید!

من با این آگاهی وبصیرت  و داشتن چنین  حس بلند انسانی شما سر تعظیم فروبرده و به خود و به فردای سرزمین مان و به آزادی وبه نام مقدس انسانیت بشارت و خجسته می‌گویم.

فساد گسترده و از همه مهمتر نبود امنیت  با توجه به حضور جامعه جهانی و باهزینه‌ی گزاف ومصرف تریلیون ها دالر؛اما فقر وبدبختی مردم تا کجا بیداد می‌کند. ظلم وستم به کجا رسیده ، تبعیض سیستماتیک به وظیفه اصلی دولت تبدیل شده‌است وحضور تروریزم وکشتار مردم هر روز بیشتر می‌شود، حامیان ستون خبیثه‌ی [پنجم] ترورریست بجز تشویق وترغیب آن‌ها به بهشت،  چه ممانعتی را در برابر آن‌ها تابحال ایجاد کرده است.  یعنی جامعه جهانی تا حالا حامی یک مشت مافیایی دزد و آلوده به فساد بوده است دزدانی که فقط جیب شان را پر نموده، که جز بدبختی چیزی دیگر نصیب مردم نکرده، خود را چاق و فربه ساخته اند. پس جا دارد که هموطنان بیدار وهوشیار ما که در اروپا وخارج زندگی می‌کنند، برای حس همدردی با مردم مانده در دام این همه بدبختی، به چنین اعتراضات انسانی، سهم گرفته و به هر شکل و شیوه ممکن دیگر، در فضای مجازی و حقیقی از برپایی چنین تجمعات عدالتخواهی وانسانی  وضد تبعیض حمایت و پشتبانی نمایند.


تشکر، درود بر شما!