در پیوند به انتشار گزارش مالی‌

بنام خداوند توانا و دادگر

هموطنان آزاده و عدالت‌خواه!

فرارسیدن ایام عزاداری پیشوای آزادگان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و یاران پاکبازش را به همه‌ ظلم ستیزان و عدالت‌خواهان جهان تسلیت می‌گوییم؛ همچنان شهادت مظلومانه‌ی صد‌ها تن از هموطنان خود را در رویدادهای خونبار اخیر مانند فاجعه‌ی آموزشگاه موعود، ورزشگاه پهلوانی میوند، تظاهرات مسالمت آمیز مهمند دره‌ی ننگرهار، سقوط شهرغزنی و جان باختن نیروهای فداکار امنیتی کشور در مصاف با تروریزم را به خانواده‌های شهداء و همه‌ی هموطنان عزیز خود در این ایام سوگواری و در آستانه فرارسیدن عاشورای حسینی تسلیت عرض می‌کنیم.

 

عاشورا یادمان ایثار، پایداری و مقاومت برای برپایی ارزش‌های جهان شمول انسانی همچون آزادی، عدالت و برابری است و تجلیل از حماسه عاشورا محدود به هیچ مقطع زمانی و منحصر به هیچ فرقه و آیینی نیست؛ بلکه از آن همه آزادگان و عدالت‌خواهان از هر تبار و با هر مذهب و آیینی است. جامعه‌ی ما که به ستوه آمده از ستم، استبداد، نابرابری و بی عدالتی است، در مقاطع مختلف از مکتب عاشورا برای مبارزه با استبداد و بی عدالتی الگو گرفته و در این راه از جان و مال خود گذشته است.

هموطنان آزاده و عدالتخواه!

خیزش متحدانه شما برای برپایی عدالت چه به صورت حضور در میدان های دادخواهی ملی و جهانی و چه به صورت حمایت های سخاوتمندانه مادی و معنوی و مخصوصا پس از جنایت سازمان‌دهی شده‌‌ی انفجار در تظاهرات دوم اسد در میدان شهدای روشنایی، یک خیزش ماندگار و تاریخی بوده و نوید بخش فرداهای روشن می باشد. شورای عالی مردمی جنبش روشنایی با ابراز قدردانی و سپاس از حمایت‌های بی دریغ مردم عدالت‌خواه خود از همه سوی جهان، مطابق به وعده‌ی که کرده بود، اینک به نشر گزارش مفصل مجموعه‌ی کمک‌های مالی دریافت شده توسط کمیته مالی شورای عالی مردمی جنبش روشنایی (که اولین مورد آن دقایقی قبل از انفجار دوم اسد از شهر مالموی سویدن در اختیار ما قرار گرفت و آخرین آن کمک یک تن از عدالت‌خواهان مقیم اصفهان بوده است) و همچنین فهرست مجموعه‌ی مصارف در جریان بیشتر از دوسال گذشته می پردازد.

جنبش روشنایی از روز دوم اسد ۱۳۹۵ تا امروز ( 28 سنبله 1397) مجموعاً این مبالغ را دریافت کرده است:

یک ـ مبلغ دو صد و چهل و سه هزار و هفتاد و نه (243079) دالر امریکایی

دو ـ مبلغ یک هزار و سه صد (1300) دالر استرالیایی

سه ـ مبلغ بیست و سه هزار و هفتصد و پنجاه (23750) یورو

چهار ـ مبلغ بیست و یک میلیون و نود و دو هزار و چهل (21092040) افغانی

پنج ـ مبلغ پنج میلیون و پنج صدو شصت و پنج هزار( 5565000)تومان

شش ـ مبلغ هشت صد و چهل ( 840) فرانک سوئیس

هفت ـ مبلغ هفت هزار و شش صد ( 7600) کرون سویدن

هشت ـ مبلغ پنج صد (500) کرون ناروی

نه ـ مبلغ شش هزار و سه صد و بیست (6320) پوند انگلیس

مبالغ فوق در موارد ذیل به مصرف رسیده است:

یک ـ کمک ابتدایی به خانواده‌های معظم ۷۹ تن از شهدای جنبش روشنایی

دو ـ اعزام ۶۶ تن از مجروحان و ۳۳ پایواز به خارج از کشور و تداوی آن‌ها

سه ـ کمک نقدی به مجروحان، چک‌آپ عمومی آنها و پرداخت مصارف تداوی مجروحان در داخل کشور

چهار ـ برگزاری محافل و گردهمایی‌های تجلیل از شهدای جنبش روشنایی؛ مانند محافل تدفین، فاتحه، اربعین شهداء و سالیادها

پنج ـ فعالیت های عدالت خواهانه جنبش روشنایی در داخل کشور؛ همچون تظاهرات دوم اسد ۱۳۹۵، ستادهای تظاهرات شش میزان ۱۳۹۵، دوم اسد ۱۳۹۶، تظاهرات ۱۲ اسد ۱۳۹۷ در بامیان، سمینارها و کنفرانس‌های جنبش روشنایی در هتل‌های کابل ستار، کانتنینتال و کابل دبی، فعالیت‌های عدالت‌خواهانه مانند نافرمانی مدنی وانتشارات

شش ـ اعمار گلزار شهدای جنبش روشنایی

شرح مفصل کمک‌ها و هزینه‌ها را می‌توانید از آدرس ذیل که ضمیمه‌ی این اعلامیه است، دریافت نمایید.٭

بدیهی است که جنبش روشنایی تنها در قبال کمک‌های مسئولیت دارد که توسط عدالت‌خواهان در اختیار کمیته مالی جنبش روشنایی قرار گرفته است. هموطنان عدالت‌خواه ما که کمک‌های خود را به آدرس جنبش روشنایی فرستاده اند می‌توانند با مطالعه فهرست کامل کمک‌های دریافتی از رسیدن کمک شان اطمینان یابند.٭٭

هموطنان آزاده و عدالت‌خواه!

کمک‌های سخاوتمندانه و به موقع شما در دشوارترین لحظات در اختیار یاران و همراهان شما در شورای عالی مردمی جنبش روشنایی قرار گرفت. سرازیر شدن کمک‌های شما به آدرس جنبش روشنایی، به حاکمان ستم سالار و تبعیض پیشه‌ی ارگ و سپیدار یادآوری کرد که جنبش روشنایی در اعماق لایه‌های جامعه‌ی سرفراز و عدالت‌خواه ما ریشه دارد و متکی به اراده‌ی میلیون‌ها انسان مصمم و فداکار در داخل و خارج از کشور است. این کمک‌ها به ما نیز توان مضاعف بخشید؛ زیرا در دشوارترین لحظات با تمام وجود حضور همه‌ی شما یاران و همراهان این جنبش جهانی را در کنار خود گام به گام احساس نمودیم. جریان کمک‌های مردمی به جنبش روشنایی وبه تبع آن روند امداد رسانی به بازماندگان شهداء و تداوی جراحت دیدگان در داخل و خارج از کشور الگوی متفاوتی از همیاری و امداد رسانی را در جامعه افغانستان خلق نمود. همچنان ارائه گزارش مفصل دریافتی ها و هزینه‌ها توسط کمیته‌های اجرایی و ستادهای موقت شورای عالی مردمی جنبش روشنایی در طول بیش از دو سال در این گزارش مالی ‌می‌تواند نمونه و الگوی درخشان درعرصه حساب دهی وشفافیت مالی به حساب آید.

یاران و همراهان عدالت‌خواه!

جنبش روشنایی به عنوان اصیل ترین نهضت مقاومت مدنی در برابر تبعیض سیستماتیک دولتی، تمامیت‌خواهی و کشتار هدفمند انسان هزاره، فعالیت‌های دادخواهانه‌ی خود را در سطح جهانی گسترش می‌دهد. ما باور داریم که با اتحاد و انسجام فعالیت‌های جهانی خود، میدان عمل را بر ستم سالاران و تبعیض پیشگان تنگ خواهیم ساخت و با انعکاس دادن واقعیت‌های کتمان شده به دنیا، وجدان‌های آگاه در جهان را به همراهی با خود برخواهیم انگیخت.

دراین اواخر نشانه‌های از مؤثر واقع شدن بخشی از این تلاش‌ و پویش جهانی را در مراجعه‌ی دوستان بین‌المللی ما به آدرس جنبش روشنایی و برخی از اقدامات دیگر، شاهد هستیم. لازم می‌دانیم یکبار دیگر به سران حکومت افغانستان یادآوری کنیم، دست برداشتن از تمامیت خواهی و توقف تبعیض علیه شهروندان، یگانه راه جلب اعتماد و حمایت مردم از حاکمان و رسیدن کشور به ثبات، آرامش، انکشاف متوازن و رونق اقتصادی است. در این راستا تأمین مطالبه جنبش روشنایی که همانا تطبیق ماسترپلان اصلی برق کشور و امتداد لین برق پنجصد کیلو ولت از مسیر بامیان ـ میدان وردک است، می تواند نشانه‌ی سرآغاز یک تحول مثبت و سازنده محسوب شود. مردم عدالت‌‌خواه افغانستان همچنان منتظر تجدید نظر حاکمان نسبت به عملکرد گذشته شان هستند و همچنان بر پای مطالبات معقول و مبتنی بر منافع عمومی شان اصرار می‌ورزند. جنبش روشنایی نیز تا تحقق مطالبات یاران شهید خود، فعالیت‌های اعتراضی و عدالت‌خواهانه‌اش را در سطح جهان ادامه خواهد داد و از همه‌ی عدالت‌خواهان می‌خواهد برای تأمین عدالت، برابری و انصاف در افغانستان این خیزش بزرگ و جهانی را حمایت و پشتیبانی کنند.

پی نوشت:

* بر اساس صلاحیتی که کمک دهندگان به جنبش روشنایی داده بودند، قرار بود کمک‌ها به سه قسمت برابر( کمک به خانواده‌های شهداء، کمک و تداوی مجروحان، استمرار فعالیت‌های جنبش روشنایی) تقسیم شود؛ اما به علت اولویت تداوی مجروحان، بخش اعظم کمک‌ها که تقریبا دو سوم کل کمک‌ها را در بر می گیرد به تداوی مجروحان در داخل و خارج از کشور هزینه شد.

کمیته‌های مالی و امور شهداء برای جبران کمک‌های لازم به خانواده‌های معظم شهداء، برنامه‌ی یافتن حامی مالی و برقراری ارتباط مستقیم میان خانواده‌های شهداء و حامیان مالی را روی دست گرفتند که دراین برنامه تا کنون ۵۸ خانواده‌ی شهید جنبش روشنایی به حامیان مالی معرفی شده اند. این برنامه درنوع خود بی سابقه می باشد.

٭٭ تمامی کمک‌های دریافتی توسط کمیته مالی جنبش روشنایی که قبلا در اطلاعیه‌های هشت‌گانه این کمیته منتشر شده بود، دراین گزارش کامل مالی گنجانده شده است، هرگاه کسی ادعای کمک بیشتر از این را به جنبش روشنایی داشته باشد می‌تواند با ارائه اسناد ما را در جریان قرار دهد.

شورای عالی مردمی جنبش روشنایی

کابل - ۲۸ سنبله ۱۳۹۷

از همه‌ی خوانندگان محترم خواهش می شود که روی لینک ذیل کلیک کنید تا جزئیات گزارش را بخوانید. حق یارعدالت خواهان اجتماعی و طلایه داران جنشبش روشنایی

https://drive.google.com/open…